26 juni

Het is weer een mooi plekje hier, allen jammer dat het zo hard waait, maar dat hadden we vorig jaar al ervaren. Het is rustig, er staan nog niet veel campers, maar tegen de avond loopt het vol. Veel mensen uit deze regio komen hierheen voor het weekend.

27 juni, 28 juni, 29 juni

Het zijn de dagen van het zalige niets doen, af en toe een loopje naar de supermarkt en een keer met een volle waszak om de wasmachines bij de supermarkt te gebruiken. We hebben mooi uitzicht op het Etang de Mateille waar veel wordt gesurfd. Zondag was er een wedstrijd georganiseerd. We wandelen soms een stukje langs het strand en Rob neemt af en toe een duik in het etang. Je moet wel een eindje lopen eer je tot aan de heupen in het water staat, maar je frist er wel van op. Heel veel plezier hebben we van onze “huisdouche”, kunnen steeds buiten douchen met het door de zon verwarmde water.

Nog steeds is het warm en veel wind. Vanaf 1 juli is er een mogelijkheid tot elektra aansluiting, dat zullen we proberen te krijgen, dan kan de ventilator gaan draaien en kunnen we de accu's van de fietsen goed opladen.

Het zijn vnl franse camperaars die hier aankomen, een enkele duitser en gisteren zowaar een nederlander.

30 juni

Even wat aktie, we stappen op de fiets en rijden naar St. Pierre. Het blijft een fijne route, via de fietspaden en bij Narbonne Plage langs het mooie strand. Ook hier weer, bijna geen mensen, het strand is verlaten en op de markt is het ook opmerkelijk rustig vergeleken met vorig jaar. Het aanbod van textiel is niet echt om hebberig van te worden, maar er staan goeie groente – en fruitkramen, dus eea ingeslagen. We gaan bij hetzelfde adres als vorig jaar een hapje eten, de eigenaar verwelkomt ons hartelijk en we gaan voor het menu van de dag. Lekkere wijn erbij, het was een goeie keuze. Op ons gemak fietsen we terug en gaan in de middag al verkassen naar een plek waar we veel schaduw hebben en ook een elektra aansluiting. Morgen kunnen we een aansluiting krijgen, het wordt de komende dagen weer warm en dan is het lekker om de ventilator in de camper aan te zetten.Tegen de avond wordt het drukker op de CP.

Het weer is nog steeds goed, het waait vaak behoorlijk hard en de zon laat zich continue zien.

1 juli

Al vroeg naar de receptie gegaan om de elektra te regelen, wat een gedoe, er zijn 10 mensen voor me en het duurt ongeveer een uur eer ze alles heeft geregistreerd. Later komt ze voorbij en moeten we allemaal de camper verzetten, het wordt een soort middenplein met rondom campers!!! Niet echt vrij, maar ja, we staan en hebben geen zin om weer te verkassen en maken er het beste van. Nog even naar de Intermarche voor vers brood, heel makkelijk dat dit zo dichtbij is.

2 juli

Het wordt opnieuw een warme dag en we gaan al vroeg met de fietsen op pad. Nu de route via de Clapp, wel onderdoor want de heuvels in doen we maar niet. Het is een leuke route met weer fijne fietspaden, door de bossen met hier en daar een oud huis dat nog wordt bewoont. Bij Pech Rouge komen we een cave tegen waar wijn wordt verkocht, hier kopen we een doos met 5 liter rood.

Een stukje verder belanden we bij een groot en bekend wijnhuis Domaine Rouquette. Een prachtig geheel met een mooi proeflokaal. De wijn van dit huis habben we vorig jaar in het restaurant in Narbonne Plage gedronken, samen met Paul en Ingrid, unaniem vonden we dat een heerlijke wijn.

Dus stoppen en kijken of die wijn er nog is, ja hoor, proeven en kopen. We worden leuk geholpen door een belgische mijnheer, die Nederland kent. Heeft in Leeuwarden gewoond en vierde zijn vakanties op Texel. We kopen een paar flessen van die lekkere wijn in dit mooie domaine. Het zou zo maar kunnen dienen als decor voor een romatische franse film. Nog een stukje fietsen coor de Clapp en dan zijn we weer op het bekende fietspad in Narbonnen Plage. Was een leuke tocht en dan is het goed weer bij de camper te zijn en een lunch te maken. Ons plan is vanavond richting Le Village te fietsen en bij het bretonse restaurant Breiz, te gaan eten. De verwachting is dat het weer veranderd en er is morgen ook markt in Le Village, dus druk. We zien op het terrein 2 campers aankomen, dit is echt de evolutie van de camper, De eerste het kleine rode busje is zoals het was en de tweede, bij die gigantische camper een Concorde, komt zelfs een auto uitrijden en dit is wat we vaker zien. We vragen ons af “wie heeft het meeste plezier? “

Het is een heerlijke avond en aangekomen in het dorp zien we dat het opnieuw rustig is. Rond een uur of 7 gaan de winkeltjes sliuten en nemen de restaurants de straten in. Overal staan nu gedekte tafels en het ziet er gezellig uit. We reserveren een plekje bij Breiz en gaan eerst bij Le Paix (ons favorite terras) een drankje doen. Het is daar vaak een plekje zoeken, ook de inwoners zitten hier graag. Dan naar het restaurant, we bestellen een lekker menu en gaan ervan genieten.

Het eten stelde weer niet teleur, een lekker wijntje erbij en de bediening is ook super. We houden het erin!!!