maandag 20 juli

Even een probleempje, als we van de CP afrijden is ineens de slagboom dicht en zelfs met ons pasje ging hij niet open. Een van de camperaars vertelde dat je het nummer moet bellen dat op het pasje staat. Dat klopte en nadat we hadden uitgelegd en ons lidnr. hadden opgegeven konden we eruit rijden. We gaan eerst maar weer even naar de Lidl en slaan vooral veel drinken in, het is warm en gebruiken we veel vocht. Vanaf Meze rijden we eerst richting Portiragnes waar een CP is, na wat zoeken gevonden maar hij is vanwege Covid afgesloten , dan maar richting Agde en naar Beziers waar we de autoroute even opgaan. Het is altijd lastig om de N weg te blijven rijden, je moet dan helemaal om Beziers heen naar Narbonne en ook daar weer omheen. Dus we nemen dan altijd een stukje Peage, gaat snel. Bij afslag 37 richting Gruissan,en Narbonne Plage. We hebben daar vroeger op een goeie CP gestaan en dat is ons doel. Net even buiten Gruissan zien we een aantal grote supermarkten en een kermisterrein. Direct daarnaast ligt een CP, prima plek van de gemeente Gruissan met zelf wat bomen en er is elektra maar nu niets vrij. Ruimte genoeg om de camper leuk aan de rand van het Etang de Mateille waarop veel les wordt gegeven aan surfers en zeilers. In de loop van de dag krijgen we een berichtje van Paul en Ingrid dat ze morgen hier in de buurt zijn. Ze zijn op weg naar Nederland en willen een stop maken hier in de buurt. We overleggen en ze komen morgen hierheen.

dinsdag 21 juli

We gaan eerst op de fiets naar de supermarkt, de Intermarche ligt hier slechts 300 mtr vandaan. Langs de weg loopt een goed fietspad en we gaan ook even naar de Lidl. Vroeg in de middag arriveren Paul en Ingrid en er wodrt lekker bijgekletst, leuk hun verhalen over hun leven in Spanje. We gaan even badderen in het Etang, het is lekker wrm water en niet al te diep!! Als de 5 in de klok komt, een lekker drankje en samen met Paul maken we een maaltijd. We halen heel wat herrinneringen op aan de reizen die we gezamenlijk hebben gemaakt, o.m. Turkije was een belevenis.

woensdag 22 juli

De fietsen worden startklaar gemaakt en wij rijden richting NarbonnePlage en St. Pierre. Een mooi fietspad dat slingert langs de weg. Waar we moeten oversteken is de weg gearcceerd met groen en stoppen alle auto's. Het is leuk en veilig fietsen. Vlak voor Narbonne Plage houdt het Etang op en zien we het prachtige strand aan de zee. De camping die we passeren is bijna leeg, en ook op het strand is het niet overmatig druk. Langs de haven steken we de brug over naar St. Pierre dat er heel leuk uitziet. Overal bloemen en veel hanging baskets vol kleur.Ingrid en Paul wisten dat er elke dag een markt is in St. Pierre en daar zijn we snel. Een leuke markt, omgeven met terrasjes en een gevarieerd aanbod. Veel kleding, vooral voor dames. Ingrid vindt de topjes die ze zocht en Rob een leuk wit overhemd voor bij zijn nieuwe shorts. Ik vind een paar leuke zomerlaarsjes!!! Na een vefrissend drankje gaan we bij de haven mosselen eten met een heel lekkere witte wijn erbij. De eigenaar vertelde dat deze hier uit de streek komt. Hij vertelt dat er veel minder toeristen zijn vanwege de corona. Dan weer terug op de fiets, het is een heerlijk gebied hier. Omdat het de komende dagen erg warm wordt besluiten we om langer hier te blijven, het bevalt prima. Er is water waarmee we ook onze portable douche kunnen vullen en na een onderdompeling in het etang kunnen we ons goed afspoelen. Weer om 6 uur de apero en gevolgd door lekker brood met meloen, Spaanse ham en Franse kaasjes, we komen niks tekort. We horen de muziek en het gejoel van de kermis hier vlakbij maar verder is het rustig.

donderdag 23 juli en vrijdag 24 juli

Vannacht heeft het een klein beetje geregend, maar de temperatuur heeft er niet onder geleden. Een camper vertrekt die op een mooie plek stond en elektra had. Wij gaan dus de camper verplaatsen. Vlakbij een mooie grote pijnboom die veel schaduw geeft. Nu ik dit verslag bijwerk is het 11 uur en al 30 graden!!!!! Dus in het water afkoelen en de schaduw opzoeken. We ondernemen verder niet veel, boeken genoeg en lekker bijkletsen met Paul en Ingrid. Zij zijn nog even naar de markt gegaan maar waren ook snel weer terug. De vrijdag gebruiken we om naar de Inter Marche te lopen, er zijn daar grote wasmachines en de dekbedden gaan erin. Ondertussen doen we wat boodschappen en dan de was in de droger en dan zo'n 20 minuten wachten. We vallen van ons geloof en eten een hamburger, er staat een tentje naast de super en verrassend lekker was die burger. Het wordt langzaam aan wat drukker op de CP maar volgens de beheerder is het aanmerkelijk rustiger dan andere jaren.

zaterdag 25 juli

We pakken de fietsen en rijden met z'n vieren naar het oude dorp van Gruissan. Vanaf de CP loopt er een goed fietspad dat ons al snel in het dorp brengt. De laarsjes die ik in St. Pierre had gekocht pasten niet goed en ik mocht ze in Gruissan Village ruilen. Zelfs een maat groter was niet goed en geen geld terug, dus een leuke rieten mand genomen. Hier is bijna elke dag markt en het is leuker en sfeervoller dan in St. Pierre,de kleine straatjes staan vol kramen en er zijn veel restaurantjes en terrassen. Ook een wandeling door het dorp is aangenaam, mooie oude huisjes en veel bloemen. Na de rondwandeling gaan we lekker op een terras zitten, in de schaduw naturlijk, want opnieuw is het warm. Tegen 1 uur ruimen de marktmensen hun kramen op en wordt het stiller. Dan fietsen we naar de haven en gaan een hapje eten. Leuk uitzicht hier met al die boten. Gruissan is een leuke plek, de havens kronkelen eromheen en erlangs staan veel huizen en lage appartementen. Gelukkig allemaal in de stijl van de omgeving, vaak moet je een eindje omrijden om aan de andere kant te komen. We hebben nog lang niet alles gezien. Opnieuw weer even naar de Lidl vooral om brood en fris te kopen, hier moeten we wel de mondkapjes op, benauwd die dingen, maar ja, het is voor het goede doel!!!Paul en Ingrid gaan morgen vertrekken en rijden naar Nederland. Wij blijven voorlopig hier, het bevalt goed en alles wat we nodig hebben is in de buurt.

zondag 26 juli

Ingrid en Paul vertrekken, we hebben een paar heerlijke dagen met elkaar doorgebracht, het was gezellig. Het hoogseizoen in Frankrijk is begonnen maar daar is hier weinig van te merken. Volgens de beheerder van de CP is het extreem rustig en dat merken wij ook. Tegen de avond komen er wat campers aan en die vertrekken de volgende morgen weer. Alleen de plekken waar elektra is zijn gewild en blijven de campers langer staan.