17 april

Leuke plek hier, we zijn verhuisd naar de andere kant van het terrein en staan tegen het vliegveld aan. Nu hebben we achter de camper meer plaats voor de stoelen en zitten daar uit de wind. De fietsen komen te voorschijn en we gaan richting El Castellon, na een kwartiertje komen we bij De mercadona waar we want boodschappen doen. Het is een goed gesorteerde super en we vindnen er alles wat w nodig hebben (en nog wat meer!!) Terug bij de camper gaan we in de strandtent een drankje doen en bestellen wat spaanse croquetjes. dan maken we een hapje eten en gaan dan lekker

uitbuiken in de zon achter de camper want het waait nog steeds flink. Onze buren zijn met een franse camper en we maken een praatje, de man is van origine spaans en zijn vrouw is frans, dus we kunnen ons wel verstaanbaar maken.

18 april

Een dag van zalig niksdoen, Bram loopt langs om water te halen en we maken een babbeltje. Verder zien we op het vliegveldje gergeld kleine sportvliegtuigjes starten.

19 april

In de loop van de dag is het een komen en gaan van campers, er zijn weinig nederlanders. Het verieerd van spaans, frnas, duits, italiaans en zelfs een finse camper. Er is een nederlands stel dat ons attendeerd op een site op Polar Steps, volgend hen is dat een leuke site, met veel tips voor overnachtings plekken. We zoeken hem op en zien dat wij al met veel van die plekken bekend zijn. Wel altijd leuk om de reacties van anderen te lezen. Berry en Jos zijn vandaag vertrokken voor hun treinreis door Europa. Zij hebben ook een site bij Polar Steps aangemaakt zodat we ze kunnen volgen.

20 april

Opnieuw op de fiets naar de Mercadona, het is behoorlijk druk overal, in de parken en in de supermarkt voor de zaterdags boodschapopen. Terug fietsen we langs de boulevard en ook hier is het druk, we zijn op zoek naar een leuk eet adresje, maar, ho maar, niks te vinden. Er zijn wel 2 tentjes, een soort snackbar en een ijssalon. We brengen de boodschappen naar de camper en gaan in de strandtent aan de overkant wat eten. Ook hier waren veel mensen en zelfs op het strand is het druk, ondanks de forse wind, maar de zin schijnt. Het eten viel wat tegen, we zijn in Spanje beter gewend!!!

Vandaag vertrekken Mascha en Ton voor een campervakantie, tot het laatst maar gewacht welke bestemming i.v.m. de weersomstandigheden. Ze hebben eerst de camper opgehaald en vanmiddag vertrokken richting West-Frankrijk. Vanmiddag werd er veel gevlogen en we zagen veel parachute springers over komen. Helaas lukt het niet om daat foro's van te maken, ze gaan snel en zijn vrij ver weg.

Er is wat kontakt met Thole en Everdien, zij zijn nu in de buurt van Murcia en we hopen elkaar weer te ontmoeten en wat bij te kletsen onder het genot van een drankje.

21 april

Zondag, echt een dag voor een familie uitje, het is druk, ook op het strand, ondanks de frisse wind.Veel joggers, fietsers en skaters, daartussen manoevreren de electrische autopetjes, ziet er gevaarlijk uit.

Er wordt opnieuw veel gevlogen en er zijn veel parachute springers. De surfers maken op het strand gebruik van de harde wind en gaan heel snel. s'Middags een wandelingetje lang de boulevard en zien dat er goedevoorzieningen zijn voor de strandbezoekers, er zijn mobiele wc's, een babyroom en overal water. Verder ondernemen wij niet veel, meestal kijken we s'avonds televisie en volgen de politiek, waar we niet vrolijk van worden.

22 april

We willen gas tanken en gaan El Grau de Castello verlaten. hier vertrekken, was een heerlijke plek om te verblijven. Ook Bram gaat weer richting Nederland en Siem en Joke zwaaien ons uit. Al snel hebben we het tankstation gevonden en voor ons is het nieuw dat het gas in dezelfde unit zit als diesel en benzine. Dan koersen we richting Moncofa, Dat was niks, dus we rijden door naar Platja de Casa Blanca, we hebben gelezen dat daar een goeie CP is met een mooi uitzicht over de zee. De naaamklinkt al aantrekkelijk. Het is inderdaad een mooie plek, in een echt leeg vakantie dorp. We staan er prima alleen...... de harde wind en verder niks te beleven. Du we gaan weer verder Nu naar Platja de la Pobla de Farnals, net boven Sagunto. Dit is een betere plek vlak langs de AP7 , dus gauw gevonden. De officiële CP, waar ook service is, is vol maar we zien wat verder een groot terrein waar ook campers staan. Daar is voldoende plek.De CP ligt tussen de bebouwing en bijna geen wind. Er wordt hier volop gebouwd, luxe apartementen, heel hoog. Je ziet eigenlijk alleen hoogbouw, maar wel met veel groen erom heen. De Consum supermarkt ligt om de hoek en we kopen brood en een paar flessen wijn.

23 april

Het was erg fris de afgelopen nacht en gelukkig kwam de zon snel door en werd het wat warmer.

We rijden langs Sagunto, dat een drukke, industrieële stad is, dan de C 21 richting Valencia,, die grotendeels langs zee loopt Bij Valencia wordt de richting goed aangegeven en ondanks de drukte zien we al snel de prachtige gebouwen in de voormalige rivier die we kennen van eerdere bezoeken aan Valencia. We stonden destijds op camping Col Vert in Saler en fietsten naar Valencia. We nemen de weg langs het natuurpark van l'Albufera waar veel rijst wordt verbouwd. Dan richting Sueca en Cullera, we willen naar La Finca, de camper plek, die we goed kennen. Maar allereerst stoppen we in Cullera bij de Lidl om de voorraad aan te vullen. Op de CP is de wasmachine en hebben we stroom, allebei makkelijk. We worden hartelijk ontvangen door Marcella en installeren ons.Ook hier is nog steeds de koude wind, maar we staan redelijk beschut.We warmen de gekochte lasgne op, die lekker smaakt, en in de middag gaat de was de machine in. Er is niet veel veranderd hier, alleen zijn er nog meer staanplaatsen bijgekomen.Geen wonder, de prijs van € 10,, per nacht is aantrekkelijk en als je langer staat krijd je korting. Bram was ook een vertrouwd gezicht hier en was een beetje de assistent manager.