27 april Koningsdag

Mascha stuurde een app-je dat ze gisteravond al begonnen zijn met het vieren van de Koningsdag, we missen hier wel de oranjetompoucen waar Ton altijd voor zorgde.

Gelukkig was het in Nederland een redelijke dag met alle festiviteiten rond Koningsdag. Hier opnieuw een prachtige dag, we wandelen een stuk langfs de zee en zien dat er ook hier veel rotzooi ligt, we verzamelen wat en gooien het in de vuilnisbak.. Het stinkt ook naar olie en het strand ligt vol met ballen van zee gras. We zien heel wat vogeltjes, een soort strandlopertjes. Vanochtend werd het strand glad gemaakt met een sjofel, het komend week-end is voor de Spanjaarden een lang weekend, maandag 1 mei is een vrije dag.

28 april

Er verschijnen steeds meer Spaanse campers die een plekje zoeken langs het strand. Vanaf de rotsen hier starten veel paragliders het is een mooi gezicht om ze door het luchtruim te zien zweven. Bericht gekregen van Thole en Everdien, ze komen naar hier, maar moeten eerst naar Elche, er is iets met hun TV. Die van ons weigert al weken, Rob kan niet vinden wat het is. Als we in Nederland zijn gaat hij wel verder zoeken. Nu kijken we af en toe op de laptop of telefoon. Gelukkig staan er nog genoeg boeken op de e-reader en de puzzel boekjes zijn nog niet vol. Overdag is er genoeg te bekijken, er vindt op de rotsen tegenover de camper een fotosessie plaats van een bruid en bruidegom met hun gasten. Dat gaat maar net goed, de bruidegom struikelt en valt bijna in zee. Laat in de middag verschijnen Thole en Everdien, altijd leuk om ze weer te zien. We drinken samen met Jo en Nick een drankje en genieten van de verhalen over hun reisbelevenissen, het zijn echte Marokko gangers..

29 april

We stappen al bijtijds op de fiets richting Santa Pola. Het is goed te fietsen langs het strand, een groot deel is een fiets- en wandelpad, een prachtige route. We merken wel dat het drukker wordt met fietsers en wandelaars, Onderweg zien we dat elk vrij stukje langs de kust wordt ingenomen door campers, grote en kleine die hier van hun lange weekend komen genieten. Bij de Mercadona slaan we weer voor een paar dagen in en fietsen terug. Het is erg warm en benauwd vandaag, de hitte die er is in het binnenland van Spanje is nu ook hier. Nog steeds komen er campers het terrein op rijden, aan het eind van de dag staan er nu zo'n 60, enkele dagen geleden waren er dat ongeveer 10-12 stuks!!! Ook het stuk parkeerterrein bij het kapelletje staat vol.

Er is veel activiteit op het strand hier, vooral veel surfers waarvan sommige heel behendig zijn en grote sprongen maken. Vnadaag is er weer een fotosessie op de rotsen langs de zee, dit keer een jong meisje in een mooie witte jurk, waarschijnlijkde viering van de heilige communie.Tegen de avond trekt de lucht dicht en wordt het erg donker. In de verte zien we al bliksemschichten en ook hier barst het los. Later vallen er een paar flinke buien en koelt het af.

30 april

Weinig verandering hier, in de ochtend wat zon en later bewolkt. We zien vanaf de rotsen verschillende para gliders afspringen en door de lucht zweven.Een mooi gezicht dat er zo'n tiental van die mensen door de sport zijn gegrepen. Je moet maar durven!!

1 mei

Een totaal andere dag, plm. 24 graden en lichte wind. Het wordt erg druk op het strand, het zijn vooral personen auto's met complete stranduitrustingen, parasols, partytenten en koelboxen. De kinderen vermaken zich in de poeltjes tussen de rotsen. De mannen gooien een hengel uit en hopen een visje te vangen. Een gezellige bedoening. We hebben kontakt met Paul en Ingrid die hier vlakbij in La Nucia wonen, maken een afspraak dat we elkaar morgen zien. We bellen naar de camping in Altea, daar is plaats genoeg. Later op de dag gaan de Spanjaarden weer huiswaarts enis de drukte op het terrein over.

2 mei

Het is weer tijd om verder te rijden , het waren heerlijke dagen hier bij Gran Alacant.

Ook Jo en Nick en Thole en Everdien gaan weer verder.

We rijden Via de rondweg om Allicante naar de AP 7, het is even druk rond de stad, maar verder vrij rustig. Dan de afslag richting Altea en gaan eerst naar de Lidl, wat een crime, drukke parkeerplaats waar geen plek is voor de camper. Dan eruit zien te manoevreren wat uiteindelijk gelukt. Een eindje verder zien we de Aldi waar we wel kunnen staan en de nodige boodschappen halen.Het is een zeer toeristisch gebied, Altea en Albir, alles is volgebouwd met apartementen, hotels en wijken met vakantiehuizen. Het is een tijdje geleden dat we hier waren en het lijkt weer voller en drukker. We rijden langs de haven richting de camping Cap Blanc, hier is langs het water een wandelboulevard gekomen en het verkeer wordt daar in gedeeltes doorgevoerd. Aan het eind, tegen Albir aan ligt de camping, een echte overwinteraars camping met heel veel Nederlanders. Jo en Nick staan er al en we zoeken een mooie plek en gaan lekker gebruik maken van de douches,prima. Zo rond 4 uur komt Paul ons ophalen en rijden we naar hun huis in La Nucia. Ze wonen hier permanent en zijn helemaal ingeburgerd in de Nederlandse gemeenschap. Het weerzien is allerhartelijkst, we kennen ze al vele jaren, Paul is een oud collega van de ABN AMRO en we hebben ook verschillende reizen met elkaar gemaakt. Het is een leuk huis, zwembad en een mooie tuin vol subtropische planten en bomen. Lekker een drankje en Paul steekt de BBQ aan en grillt wat. Er wordt weer lekker bijgekletst, ook Jo en Nick zijn op de reis naar Turkije van de partij geweest en we hebben allemaal leuke verhalen over die reis. Na het eten brengt Ingrid ons terug naar de camping.

3 mei

Vanaf Altea rijden we richting de AP 7, dan nemen we bij Olivia de afslag richting Gandia. We moeten LPG tanken en dat lukt, doen ook gelijk maar diesel. Langs de 332 ligt een grote supermarkt van Familie, we parkeren en gaan shoppen. Wat een grote supermarkt, alles is er te vinden. Gelukkig hebben we een lijstje en gaan weer met een volle koelkast verder. Ons doel vandaag is de CP La Finca, waar we ook op de heenreis hebben gestaan. Mooie plek gevonden, douche en wat poetsen. Bij de Familie hadden we weer lekkere garnalen gekocht dus eer voortreffelijke lunch. Ook Thole en Overdien zijn hier, zij kennen Bram goed van vorige reizen en zijn blog.

De beheerster van de CP, Marielle ontvangt ons weer hartelijk en weet zelfs nog hoe je heet!!! In de middag gaat het weer hard waaien en gaan we in de camper zitten.

We gaan morgen proberen vandaag te publiceren.