12 april

Het is genieten hier op de geitenwei, er gebeurd weinig, de ene camper komt en de andere gaat. Op het terrein is niet veel veranderd, je kunt nog steeds bij de ruîne het toilet lozen. Ons uitzicht is prachtig, in de verte zien we Mazarron liggen en rondom staan overal de plastic kassen voor de groente teelt. Vooral tomaten en komkommers. Er is ook niet veel activiteit op zee, een enkele vissersboot en meer niet.

13 april

We pakken de fietsen en gaan naar het dorp om water te halen. Het is fietsen door het dorp van plastic kassen waar er veel van leeg staan. Na een minuut of tien staan we in het dorp Caňada, het stelt niks voor, er zijn 2 kleine supermarkten en een Marokkaans winkeltje dat volgepropt staat met spullen. Er is een apotheek en een medisch meldpunt, allemaal gesloten. Allereerst doen we de de kleine supermarkt aan die open is, hier alleen kleine flessen water. Dus maar even naar de Marokkaan, hier een grote fles water, het winkeltje staat stampvol, een slagerij, (halal), kruiden, groenten, brood, frisdrank etc, Ook verkopen ze tagines. In de winkel zijn veel Marokanen die hier hun booschappen doen. We denken dat in de fabrieken en de landbouw veel Marokanen werken. Terug rijden gaat makkelijker, de weg loopt dan naar beneden.

Mooi weer vandaag, af en toe was er wat lichte bewolking, weinig wind en het werd plm.25 graden in de zon.

14 april

De dagen rijgen zich aaneen, je krijgt een dagritme. Luieren, lezen en bedenken wat we zullen koken. Ook elke dag weer de dagafsluiting met Jo en Nick, altijd wat te kletsen, veel herinneringen aan onze reizen en gedeelde ervaringen. Het blijft rustig hier op de geitenwei, dat was vroeger wel anders, maar nu met de camperplek bij het mooie strand van Percheles trekken veel Duitsers daarheen. In de ochtend komt er een groep wandelaars voorbij die een tocht langs de stranden maken van Bolnuevo naar Calnegre, waar ze met de bus worden opgehaald, een zware naar mooie wandeling. Vandaag veel zon en ook veel wind.

15 april

Ons plan is om vandaag naar Cal Negre te fietsen om daar in het leuke restaurant El Faro de Calnegrewat te gaan eten. Als we op de geitenwei staan is dat een beetje een traditie. Lekker aan het strand een visje eten. We fietsen eerst door de plastic stad van kassen en een enkele boerderij an daarna langs het strand. Een leuke tocht. We zijn redelijk op tijd, langzaam loopt het terras vol met Spaanse families en de bijbehorende herrie. We hebben er weer heerlijk gegeten.

16 april

Afgelopen nacht heeft het hevig gewaaid en we werden wakker gehouden door gerammel voor in de camper. Overal gezocht maar niks gevonden. Gelukkig werd de wind iets minder en zijn we toch in slaap gevallen.

Rond een uur of 10 zien we een tweetal ruiters onze kant op komen. Ook verschijnt er een grote paardentruck op het terrein en worden een tiental paarden uit geladen. Uit diverse auto's komen mensen en maken de paarden klaar voor een tocht. De zadels worden op de paarden gelegd en er wordt geinstrueerd hoe te rijden. Van de twee eerdere ruiters horen we dat ze uit Murcia komen en nu een tocht gaan maken richting Bolnuevo. Het lijkt wel een een stukje uit een Mexicaanse film.

De wandelschoenen aan, ook wij gaan een stuks langs de kust lopen in het spoor van de ruiters. Hier en daar gaan de paarden het water in. Het is een prachtig gezicht in dit mooie decor.

We zien dat op veel plekken langs het strand campers staan. Elk plekje dat goed te bereiken is wordt gebruikt om vrij te staan, vooral heel veel Spanjaarden. Ons uitzicht naar de zee is geweldig, alleen als je naar links kijkt is het een en al plastic kassen. Er is nogal wat uitbreiding gekomen vergeleken met 2017, toen we er voor het laatst waren. Toen stonden er een klein aantal campers bij de weggetjes waar ze vanuit Caňada konden komen. Door de uitbreidng van de kassen zijn er ook betere toegangswegen gekomen waar de camperaars graag gebruik van maken.

Na een kleine 2 uur zijn we weer terug bij de camper. Het waait nog steeds hevig maar op een plekje uit de wind is het goed uit te houden.

Tijdens de borrel gaan we met Jo en Nick plannen maken om hier te vertrekken.

17 april

Jo en Nick vertrekken als eerste, zij hebben een leuke plek gevonden onder Lorca.Gisteren hebben we e-mail kontakt gehad met Thole en Everdien, zij zijn vanuit Marokko nu ook in Spanje en misschien kunnen we elkaar ergens ontmoeten. Wat later gaan ook wij weer op pad, allereerst bij het BP station in Canada het zand van de camper afspuiten en kunnen we weer door de voorruit kijken. Dan richting Mazarron, eerst de Lidl voor aanvulling, dan in het oude Mazarron naar een benzinestation waar ook LPG te krijgen is. We tanken gelijk maar diesel, de goedkoopste tot nu toe. Hier vlakbij is een nieuwe CP, Area de Moreral, el Molino. Gauw gevonden, een allerhartelijkste ontvangst en krijgen uitleg. Alle voorzieningen zijn hier, elektra, douches en het belangrijkste, wasmachine. De waszak is vol en als snel draait de machine. Het terrein ligt tussen de heuvels van Moreral tussen Mazarron en Bolneuvo, vlakbij een grote supermarkt van Mercadona. Ook hier waait het hevig dus we zoeken een beschutte plek.

We kunnen al een tijdje geen TV kijken, Rob heeft alles gecontroleerd maar komt er niet uit. Hij vraagt de beheerder van de CP naar een service bedrijf en hij gaat telefoneren.

We lopen even naar de Mercadona en halen er wat te eten voor vanavond, lekkere spaanse croquetjes, ceasarsalade en paella. Makkelijk zo'n afhaal!!! In de laatste zonnestralen genieten we van dat lekkers. Daarna komt er inderdaad een man van de TV service, maar helaas ook hij kon de oorzaak van de storing niet vinden. We kunnen altijd nog op de laptop of telefoon TV kijken. We mailen naar Thole en Everdien om ons voorlopige plan van het vervolg van onze reis door te geven.

18 april

Om ons heen staan vnl franse camperaars dus er komt weinig van een praatje maken. We staan in een soort dal omringt door heuvels die zijn afgegraven. Hier en daar staat er nog een stukje van een huis maar het zijn zo goed als ruīnes. Het land eromheen is dor en droog, zelfs geen schapen of geiten te bekennen. Wel wat verlopen industrie met veel rotzooi erom heen. Maar goed we zijn hier voor de wasmachine en de douche!!! Ook weer veel wind dus die was is snel droog.

19 april

Na het servicen gaan we richting Lorca, daar vinden we al snel de vrije camperplaats bij het evenementen terrein waar ook plaats is voor 10 campers, gratis met alle service waar je max. 48 uur mag staan. Dat leek ons wel wat. Het ligt ook dichtbij het historische centrum. Maar jammer, het is vol, de beheerster adviseerde ons in een straatje naast de CP te parkeren en te wachten tot er een camper vertrekt.Dat doen we, maar na ruim een uur houden we het voor gezien en rijden richting Totana. Ook hier waren we eerder, een leuke plek met uitzicht op het natuurgebied van de Espuna. Omdat we van de andere kant kwamen moesten we wel een puzzel tocht maken om er te komen. Inmiddels was het lunchtijd en met een herinnering aan het restaurant waar we destijds heerlijk en zeer voordelig hebben gegeten gaan we daar eerst even stoppen, het is 1 uur en we kunnen aan tafel. Niks veranderd, een grote ruimte met gedekte tafels en zilveren stoeltjes, zelfs nog dezelfde ober, een echte horecaman, zeer vriendelijk. Hij verteld ons in rap spaans wat het dagmenu is en we roepen maar ja, als er iets bekends voorbij komt. Allereerst komt er een fles wijn op tafel, gevolgd door een grote gemengde salade, dan een bordje met kaas, worst en ham. Rob had ja gezegd toen het woord cordero (lam) voorbij kwam en voor mij de pollo (kip). Alles werd afgesloten met een nagerecht, ijs en een amandelpudding. Koffie toe. Voor dit alles moeten we € 27,50 afrekenen. Het loopt er behoorlijk vol en rond 3.30 uur, als wij vertrekken, komen er nog gasten binnen. Dan naar de CP hier ongeveer 2 km vandaan, langs een kanaaltje. Mooie plek met alle benodigde service, elektra, wifi, douches en wasmachines. Het ziet er zeer verzorgd uit.